balen!

 
 
jag och resten utav niorna på min skola hade vår bal i torsdags den 5/6 och det var otroligt roligt!
jag och destinee gjorde oss iordning tillsammans och jag gjorde hennes smink. vi satt och pratade om allt och tiden bara rann iväg.
som ni kanske kommer ihåg så hade jag brännt mig ganska rejält i fejan  och jobbade hela veckan för att få bort det, jag testade att skrubba,smörja och ånga och efter 2 timmar i torsdag fick jag bort det mesta så att jag kunde smika över det. jag blev så otroligt nörjd med sminket och klänning. destinee och jag gick seda n ut för att ta kort tillsammans där ute. 
vi fick sedn skjuss ner till skolan och alla var så otroligt snygga och alla hade klätt upp sig. de flesta killnarna hade kostym och tjejerna hade ursnygga klänningar på sig. det var så roligt att se folk som i vanliga fall inte har klännng på sig, de gick utanför sin vanliga stil.
det var m ingel först med en välkommsdrink och man kunde ta kort med varandra.
vi åt mat där och LG hade ett tal till alla eleverna. markus i 9D hade ett tal till alla tjejer. freja i 9B hade ett tal till alla killarna. alla tal var otroligt fina och det var då man börjar inse att vi ska snart splittras och de flesta kommer inte att träffa varandra igen. det kanske är 3-4 stycken som man fortfarande kommer att ha kontakt med, men de flest tappar man kontakten med.
efter balen drog de flesta ner på nydala men jag och destinee bestämmde oss för att vi skulle ha vår efterfest hemma. så vi såg på 2 filmer och åt å drack gott.
 
men jag kan lätt säga stt det var en av de bästa kvällarna i mitt liv!
 

Skriv en kommentar









Cecilia Fransson

17 år, UÅ Curling, Träning, Smink. Det summerar mitt liv på ett ungefär. puss!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus