Norrtåg

Tåget i söndags.. Jag åkte som vanligt tåg hem till Härnösand. Det gick 17:46 och jag skulle vara framme i Härnösand 19:53. Allt gick bra och jag somnade eftersom jag var så trött. När jag vaknade igen så var det becksvart på tåget och vi stod still.. Sen så kom han som jobbade och sa att tåget hade tekniska problem.. Så vi stod still i cirka 1 timme.Och ljuset kom och gick.. Sen när vi väl började köra igen så kanske vi körde i 7-10 min sen stannade vi igen.. Efter 20 min så sa de att vi var tvugna att evakuera tåget. Så då blev det kaps! Allt började typ slänga sig efter sina väskor och pressa sig bak till där man körde tåget. Men sem fick vi hå på led och Gå ut genom dörren där man kör och gå bak till ett annat tåg som stod bakom oss. När alla var på de andra tåget, så efter det gick allt som det ska, jag kom fram till Härnösand 21.55 ca 2 h försenat!!!

Skriv en kommentar









Cecilia Fransson

17 år, UÅ Curling, Träning, Smink. Det summerar mitt liv på ett ungefär. puss!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus