månadens favoriter: april

hej jag har varit sugen ett tag att göra en månadens favoriter. men inte riktigt vågat. jag har då velat göra den på youtube.. men tänkte att jag skulle göra den här på bloggen , kanske gör den på youtube också. vi får se:)
 
favorit maskara: covergirl, full lash bloom 
det är en underbar maskara som separerar fransarna bra, man får långa men inte så fylliga fransar, en väldigt bra (enligt mig) maskara att ha i vardagen.
 
favorit foundation: max factor, face finity
detta har varit min favvo foundation hela vintern,hehe, men denna har jag nästan andvänt varje dag hela vintern. den har bra täckning och håller hela dagen. under vintern så älskar jag att ha full täckning och då har denna varot perfekt!
 
favorit puder: rimmel london, stay matte
favvo puder genom alla tider, denna har jag jämt och den ger verkligen en matt finish, den håller inte hela dagen men jag älskar den endå, köpte en back up nu när jag var i kanada. enda nackdelen är att den inte håller hela dagen, men man kan bara ta med den och en borste så löser det sig.
 
favorit eye liner: primarks egna
jag gillar denna, den är inte kolsvart men den håller hela dagen. så i skolan så räcker den. torkar inte ut så fort så det är ett plus.
 
favorit ögonskugga: make up store, glam
också en sak som jag andvänder varje dag, det är inte varje dag som jag verkligen vill piffa upp mig, ibland vill jag bara se naturlig ut och då andvänder jag denna i creasen, underbar och enkel att blanda ut.
 
favorit doft: the body shop, japanese cherry blosom
en enkel, mild lukt. känner mig vädigt fresh när jag andvänder denna, perfekt att ha i skolan eftersom den inte doftar så starkt.
 
favorit klädesplagg: en hollister tröja
detta är en tröja som jag köpte i kanada, det är en väldigt lätt sommartröja, det är hål på armarna och den är typ delat där bak medspets. love it!
 
favorit låt: ''t-shirt weather'' med circa waves
en väldigt skön och enkel låt, som får mig att slappna av och längta efter sommaren.
 
favorti bronzer: en victoria secret bronzer
detta har varit en must have i snart ett år. kan inte leva utan den. min sminklook blir inte fulländad utan denna.
 
favorit rouge: physicians formula, 1A argan wear
denna rouge köpte jag i kanada, det är en väldigt fin rosa som inte är för mycket och inte för lite, underbart sommar rouge
 
favorit läppglans: nyx matte, SMLC 11
I love this! köpte detta i kanada, det är ett underbart mörk rosa läppglans som är som ett läppstift. det är matt. den enda nackdelen är att man får väldigt torra läppar.
 
favorit läppstift: mac, pink paid
det är ett perfekt rosa läppstiftet, nästan nude. love it
 
favorit handsprit: bath& body works, margarita
jag är beroende av handsprit och har alldelles för många, men men. denna är otroligt fresh och känner mig så ren när jag andvänder den
 
favorit concealer:mac, pro longwear concealer
ångrar verkligen inte att jag köpte denna. men har utmärkt täckning och sitter på plats. perfekt
 
favorit sminkborste: real techniques, expert face brush
jag har aldrig gillat vanliga foundation borstar, och när jag såg denna så ville jag testa den. och helt underbar. man får inte stäck och den blandar ut väldigt bra, värt pengarna!
en egen vald favorit: celcius päron
den är väldigt god dryck, det är allt jag kan säga!
 
 
 

Skriv en kommentar









Cecilia Fransson

17 år, UÅ Curling, Träning, Smink. Det summerar mitt liv på ett ungefär. puss!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus