Chiapudding makes My day

Efter ett flertals försök så har jag nu lyckats med min chiapudding. Chiapudding är små chiafrön blandats med mjölk, detta ska vata fyllt med vitaminer och mineraler! Man ska känna sig piggare och mättare. En bra start på dagen. Första gången när jag gjorde puddingen så tog jag 2 dl vanlig mjölk och 2 msk chiafrön med en tesked vaniljsocker. Vilket inte funkade, jag försökte även med att röra om så att alla frön skulle fästa i mjölken. Vilket inte hjälpte. Sedan fick jag ett tips av en vän att använda växtbaserad mjölk. Så idag lyckades jag. Jag tog 1,5 dl växtbaserad mjölk med 2 msk chiafrön, konsistensen blev väldigt bra. Det enda som jag inte gillade är att mjölken smakar för mycket nöt. Och jag klarar inte av den smaken så jag toppade puddingen med banan, kanel å blåbär. Imorgon så ska jag testa att smaksätta puddingen med något så att den får en annan smak som blir lite godare😉 det finns en sak som också måste fixas och det är att jag måste ha en bättre skål för att ha puddingen så att det ser lite bättre ut:)

Skriv en kommentar









Cecilia Fransson

17 år, UÅ Curling, Träning, Smink. Det summerar mitt liv på ett ungefär. puss!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus